№02 Лютий 2016 року → До справи

Тема: Сила у назві

Напередодні 12-ї річниці роботи на ринку ЮФ «Гвоздій та Оберкович» змінила назву на GOLAW. Про те, на чому базувалося рішення про перейменування, як відбувалося оновлення корпоративного стилю та скільки сьогодні коштує ребрендинг, «УЮ» розповіла Світлана ЛАЗАРЕНКО, виконавчий директор GOLAW

Пані Світлано, чому було вирішено провести ребрендинг?

Ідея спростити назву і візуально освіжити бренд уже певний час жила в нашому офісі. Звісно, коли постало завдання про виведення бренду на європейський ринок, ми її пришвидшили. «Невимовна гра слів» у вигляді важких для іноземного сприйняття прізвищ партнерів-засновників не обіцяла нам великого успіху у бренд-промоушені в Європі. Тож ми мобілізували зусилля і створили робочу групу з цього питання. Причому вирішили не покладатися повністю на свої відчуття, а залучити до проекту креативну агенцію.

 

І чому було обрано саме таку назву та інші нові елементи? Що вони символізують?

Перехід до бренду GOLAW, що для ринку може вважатися сміливим кроком з боку вже визнаної фірми, відбувся легко і органічно всередині самої фірми. Саме така назва фірми найчастіше вживалася у внутрішніх комунікаціях. Ми також звикли, що клієнтам зручніше називати нашу команду GOLAW. Додали нам упевненості і сучасні тенденції у неймінгу юридичних фірм, які говорять про очевидні переваги компактних універсальних назв, відтворених латиницею.

У корпоративній айдентиці бренд GOLAW став сучасним і сміливим. Для домінуючої кольорової гами бренду обрані синій та кораловий — сильні, чіткі кольори. Графічну єдність у корпоративному стилі забезпечують білий колір, відтінки блакитного і жовтого.

 

Хто був ініціатором та хто пропонував ідеї? І хто ці ідеї втілював?

Мій досвід показує, що рішення про зміну найменування в юридичній фірмі — це суцільна боротьба амбіцій і страхів у власників цієї фірми. Це рішення не одного дня, подекуди і не тижня чи місяця. Найкращі внутрішні маркетологи чи зовнішні консультанти можуть запропонувати хоч п’ятдесят стильних і сучасних назв, підкріпити їх чудовим копірайтингом і легендами, а власники бізнесу залишаться байдужими, бо ці абстрактні слова нічого для них не означають.

Над новим стилем працювала робоча група у складі представників креативної агенції, партнерів фірми та співробітників відділу маркетингу. Ми розпочали роботу з аналізу візуального представлення провідних фірм у сфері професійних консалтингових послуг. Після того як самі зрозуміли, якого стилю ми точно не хочемо дотримуватися, а які приклади нас надихають, розпочалася інтенсивна робота з дизайнерами.

 

Що саме було змінено і скільки коштів та часу було витрачено?

Ребрендинг — живий і багатовекторний процес. Звичайно, він здійснюється у певних часових рамках, розділений на багато маленьких і великих завдань, має багато виконавців і тих, хто приймає рішення на кожному етапі. Уперше показали світу свій новий бренд ми у вересні 2015 року, а робота з підготовки програми ребрендингу розпочалася за три місяці до цього. Станом на березень 2016 року фірма перебуває у найбільш активній стадії ребрендингу, яка посилюється паралельними тактичними діями з виведення і просування бренду на нові ринки. За нашими планами, програма з ребрендингу увійде у завершальну стадію в першому кварталі 2017 року.

У випадку GOLAW набули цікавих змін усі без винятку елементи фірмового стилю та інформаційні носії, включаючи іміджеві матеріали та веб-сайт. Найбільше часу зайняла робота зі створення веб-сайту, вона і досі триває у частині підготовки контенту.

Зміна візуальної айдентики — процес дороговартісний. Головне навантаження на бюджет мають комунікації. Йдеться про всі необхідні форми і месиджі для пояснення змін, що зумовили ребрендинг, тим цільовим аудиторіям, яким ці зміни адресовані. Отут уже змагаються фантазія і розмір гаманця. Досвід показує, що низькобюджеті, але при цьому креативні і цільові маркетингові дії, можуть мати ліпший брендинговий ефект, аніж купівля великих обсягів рекламної площі у топових виданнях і нерозбірливе спонсорство заходів на ринку.

 

Які заходи було реалізовано для донесення інформації про оновлення бренду до ринку?

Маркетингова і комунікаційна програма буде спрямована на розвиток сильного бренду GOLAW в Україні та за її межами у таких площинах — надійний, етичний український і міжнародний бізнес-партнер, найкращий роботодавець, соціально-свідомий учасник ринку.

Якщо говорити про практичні кроки, то фірма та її фахівці стануть ближчими і відкритішими для ділової спільноти, юридичного ринку і для ЗМІ. Започатковуємо серію клубів правових знань для підвищення рівня правової обізнаності українського бізнесу — GO’TAX (Клуб податкових знань), GO’MEDI (Клуб правових знань у сфері приватного медичного бізнесу та охорони здоров’я), GO’AGRI (Клуб правових знань у секторі аграрного бізнесу).

Ми віримо, що глибини та додаткової цінності нашому бренду додадуть соціальний проект GO’TALENTS, що передбачає серію грантів на підтримку природних чи набутих талантів наших співгромадян у самих різних сферах, незалежно від віку чи регіону, а також нав­чальний літній інтенсив для студентів-правників GO’START з усіх практичних питань сучасного бізнес-права та побудови кар’єри у приватному юридичному бізнесі.