Преамбула: Оцінити послугу

Сергій БOЯРЧУКОВ,
керуючий партнер ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери»

У мене дуже специфічне ставлення до такого поняття, як «тендерні юридичні послуги». Комерційна пропозиція, як, у принципі, і спроба оцифрувати будь-яку працю консалтингового напряму, — це дуже складна і багатогранна робота, якою повинні займатися спеціально навчені люди. Коли наша компанія готує комерційну пропозицію, ми розуміємо, що одне з головних завдань — не налякати потенційного клієнта величезними цифрами. У практиці ж часто стикаюся з тим, що деякі компанії навмисно занижують у пропозиціях вартість своїх послуг, щоб почати роботу з бажаним клієнтом, а пізніше, вже у процесі, повідом­ляють йому про додаткові послуги, які потрібно оплатити.

Як оцінити якість юридичної послуги в момент тендера? Як на мене, це неможливо. Вартість години роботи одного умовного юриста коштує 100 доларів, іншого — 500. Якого ж обрати? Адже не факт, що іменита і, відповідно, дорога фірма здатна надати більш якісну юридичну послугу, ніж починаюча і невідома компанія. З одного боку, в умовної іменитої фірми напевно є перевірені в боях юристи і внутрішні процедури контролю за якістю, з іншого — в компанії, що розвивається, працюють молоді юристи, ентузіазм яких зашкалює і які готові йти напролом для досягнення поставленої клієнтом мети, при цьому за менший гонорар.

Що потрібно, аби конкретна комерційна пропозиція виділялася серед інших подібних? На мій погляд, магія. Адже основна мета комерційної пропозиції — переконати потенційного клієнта в тому, що ти здатен надати йому щось унікальне і що саме твоя унікальність дасть змогу вирішити питання з більшими гарантіями і комфортом, ніж це зроблять твої конкуренти.