Подія: Ранок рітейлу

Христина ПОШЕЛЮЖНА

Учасники Legal FMCG & Retail Forum шукали панацею для нового етапу розвитку ринку

Дорога додому після робочого дня зазвичай пролягає через магазин. Товари повсякденного вжитку недаремно отримали таку назву — вони потрібні людству якщо не щодня, то достатньо часто. Саме тому ринок FMCG та рітейлу росте і розвивається разом із ростом потреб споживачів. 22 березня 2017 року газета «Юридическая практика» провела у Києві Legal FMCG & Retail Forum. Генеральний партнер заходу — Spenser & Kauffmann, FMCG партнер — Henkel.

На панельній дискусії, присвяченій розвитку інфраструктури, голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв слушно зауважив, що панацеєю може стати саморегулювання ринку. Модератор дискусії, керуючий партнер ЮФ «Антіка» Олексій Кот, з ним погодився: «Саморегулювання — ідеальна модель розвитку. І перша скрипка у цьому оркестрі в руках АМКУ». Глобальні тенденції свідчать про інтеграцію індустрії — на цьому акцентувала увагу радник Spenser & Kauffmann Тетяна Харебава. А директор юридичного департаменту Fozzy Group Інна Крушинська зазначила, що розвиток галузі стримує відсутність системності у частині дерегуляції.

Після того учасники перейшли до «рекламної паузи». Модератором сесії виступила керівник юридичного відділу компанії «Хенкель Україна» Ольга Лук’янова. Її колега, юрисконсульт «Хенкель» Іванна Олещенко, акцентувала на тому, що при виведенні бренду на ринок необхідно звертати увагу на маркетингові дослідження, оформлення упаковки, зміст етикетки товару. У свою чергу, партнер ЮФ Asters Олександр Вознюк розповів про свіжі та давнішні кейси щодо рек­ламного тролінгу у контексті недобросовісної конкуренції.

Про «інтелектуальний рітейл» учасники заходу говорили на нас­тупній сесії, модератором якої виступила Вероніка Березанська, координатор з підтримки громадських проектів ППФ «Пахаренко і Партнери». При визнанні торговельної марки добре відомою потрібно, окрім національного законодавства, керуватись рекомендаціями ВОІВ, порадила директор ПЮК IPStyle Марія Ортинська. Керуючий юридичної та комплаєнс-служби ТОВ «Філіпс Україна» Анна Жарова продемонструвала на прикладах контрафакт, «сірий» імпорт, товари «look a like». Про private label говорили керівник ІР-відділу ДП «Кондитерська корпорація «Рошен» Антон Полікарпов та керівник юрдепартаменту ТОВ «Омега» Ольга Капелянова. Щоправда, перший розповів, як «Рошен» захищається від private label (власні торговельні марки торговельних мереж), а друга поділилась перевагами такого інструменту.

Останню сесію було присвячено спорам з регулятором та судовій практиці. Модератором сесії виступив партнер Spenser & Kauffmann Юрій Петренко. Суддя Вищого господарського суду України Володимир Селіваненко розповів про актуальну судову практику у спорах з постачальниками. Керуючий партнер ЮФ GOLAW Валентин Гвоздій зупинився на питанні перевірок Держспоживслужби, які останнім часом стали актуальними для ринку FMCG. Крім того, старший партнер ЮК А.S.A. GROUP Євген Артюхов поділився стратегією захисту прав платника податків у суді. Були обговорені й особливості ВЕД-контрактів. Так, старший юрисконсульт міжнародної групи FMCG-компаній Сергій Сисуєв радить погоджувати арбітражне застереження на початку переговорів, коли обговорюються базові умови ВЕД-контракту.