Подія: Больове хрещення

Христина ПОШЕЛЮЖНА

На II Legal FMCG & Retail Forum юристи виявляли больові точки галузей та ділились способами їхнього попередження й боротьби

Що насправді хвилює FMCG- та Retail-компанії? «Больові точки» цих галузей виявляли на II Legal FMCG & Retail Forum, який відбувся у Києві 14 березня ц.р. Організатор заходу — газета «Юридическая практика», генеральний партнер форуму — Spenser & Kauffmann, FMCG-партнер — група компаній «Хенкель» в Україні.

Голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв зазначив, що проблематика в українському рітейлі аналогічна світовим тенденціям розвитку торговельних мереж та повідомив, що у 2018-му планується проведення дослідження «болючих питань» взаємодії торговельних мереж і постачальників зі сфери рітейлу. За словами керівника юридичного відділу, офіцера з дотримання корпоративних стандартів та політик «Хенкель» в Україні Ольги Лук’янової, FMCG — це один із високо конкурентних і давно сформованих ринків. Утім, не втрачають своєї гостроти такі питання, як контрафакт та «сірий» імпорт.

Також юристи озвучували свої позиції щодо маркетингу й реклами (вказувалося, що всі маркетингові прояви, включно з рекламними розсилками, мають відповідати законодавству про рекламу), розповідали, як захистити права на концепцію дизайну торговельного залу (один із способів — реєстрація дизайну як ІР-об’єкта), розкривали актуальні питання договірних відносин (неякісна робота з договорами може тягнути величезні ризики, зокрема антимонопольні) та говорили про захист прав споживачів. Як зазначалось, у фокусі уваги профільного міністерства — імплементація кращих європейських практик у сфері захисту прав споживачів і законодавче врегулювання наявних проблем щодо взаємовідносин з контролюючими органами, боротьба зі «споживацьким тероризмом» тощо.