Тема: Лава записних

Максим ЛЕБЕДЄB,
партнер GOLAW, адвокат

Партнери-міленіали стануть новими рейнмейкерами в юридичному бізнесі

2017—2018 роки стали надзвичайно насиченими з точки зору оголошення нових партнерів юридичних фірм. Найцікавіше те, що переважно до партнерського складу були запрошені юристи нового покоління — міленіали.

Деякі компанії вдавалися до хедхантерства, але здебільшого партнерські склади поповнювалися за рахунок підвищення власних досвідчених юристів, які проявляли свою лояльність і професіоналізм роками.

Проте ця історія не про лояльність, адже це не притаманна риса міленіалам. Це роздуми щодо партнерів, які будуть змінювати політику юридичних фірм протягом наступних декількох років.

Моя історія в юридичній фірмі GOLAW (тоді вона ще мала назву «Гвоздій та Оберкович») почалася більше дев’яти років тому, коли, згадавши мене з одного професійного заходу, Валентин Гвоздій попросив секретаря знайти моє резюме та запросити на співбесіду. Ми спілкувалися не більше 15 хвилин, і за декілька днів мені запропонували розпочати роботу на посаді помічника юриста.

Ще через декілька місяців роботи я став молодшим юристом, і буквально через півроку мене підвищили до юриста. Я тоді навіть не розумів, що так швидко промоушен зазвичай не роблять. Зараз складно навіть уявити, але вже на другому році роботи мені пощастило представляти фірму на міжнародній М&A-конференції в Данії. Саме це завжди дивувало мене в GOLAW — партнери вкладали величезні ресурси у розвиток юристів фірми.

Вважаю, така політика була не наперед продуманою, а, ймовірніше, більш підсвідомою, проте саме такі форми мотивації спрацювали для мене. До того ж, так сталося, що я завжди працював під прямим керівництвом партнерів, і саме це постійно мотивувало мене до генерації нових ідей.

 

Спільною мовою


Проте не все так солодко, як здається на перший погляд. Ми з іншими партнерами фірми дійсно були і є людьми різних поколінь, і можемо мати абсолютно протилежні погляди на одні й ті ж речі. Але мені здається, що саме це дає можливість знайти правильний підхід до кожного з наших клієнтів.

Міленіали приходять не тільки у партнерські склади юридичних фірм — вони стають також власниками й топ-менеджерами компаній, які в подальшому стануть або вже є клієнтами фірми.

Така нова генерація клієнтів кардинально відрізняється в підходах до вибору юридичного радника. Вони не будуть користуватися послугами фірми лише тому, що співпрацювали з фірмою протягом багатьох років. Таким керівникам важлива гнучкість юриста та результат. Їм не так важливо, наскільки крутий офіс юридичної фірми та від якого бренду у вас костюм. Старі підходи до маркетингу та ціноутворення не будуть працювати для таких нових клієнтів.

Саме тому, будучи представниками одного покоління, партнери юрфірм і клієнти-міленіали набагато простіше можуть знайти спільну мову, швидко налаштувати зручний спосіб співпраці та підтримувати взаємовигідні відносини.

З точки зору побудови партнерства з міленіалами варто очікувати певних особливостей, а в деяких випадках навіть нових викликів. Такі «нові» партнери є вимогливими, пристосованими до work-life balance, вони зосереджені на особистому розвитку та не сприймають ієрархічну владу.

Для юридичних фірм, побудованих на класичних моделях управління, такі якості є неабиякими викликами для їх системи менеджменту. Крім того, кандидати-міленіали в партнери не готові слідувати складно структурованим правилам досягнення партнерського «грейду». Вони не прив’язуються до роботодавця за традиційною схемою, а тому перспектива через сім-десять років стати партнером не є для них стимулом. Не зважаючи на це, умови роботи, атмосфера в колективі та своєчасне заохочення якнайкраще будуть працювати при взаємовідносинах з такими кадрами.

 

Використати таланти


Приймаючи до складу партнера-міленіала, юрфірми отримують прекрасний стимул для трансформації в сучасну компанію зі свіжими ідеями та підходами до бізнес-девелопменту. Варто оцінювати, наскільки нове покоління партнерів буде вписуватися в майбутнє фірми, а не в поточний стан справ.

Такі партнери однозначно будуть багато чого змінювати або, при­наймні, намагатися це зробити. Починаючи від фірмового стилю компанії і до системи ціноутворення та ведення білінгу. Ці внутрішні реорганізації спершу можуть здаватися руйнівними, проте витримати конкуренцію без кардинальних кроків буде просто неможливо.

Оцінювати таких партнерів варто не тільки за річними фінансовими показниками. Партнери-міленіали будуть створювати нові практики, формувати нові команди юристів покоління Z та робити додаткові сервіси для клієнтів. Результати цієї праці неможна побачити в короткостроковій перспективі, тому важливо правильно зрозуміти вклад таких партнерів у розвиток фірми.

Треба розуміти, що тепер, як ніколи, партнери юридичних фірм мають бути моторними та креативними, і саме міленіали найкраще відповідають цим характеристикам. Вони блискавичні комунікатори, володіють необхідним рівнем гумору та є надзвичайно відвертими. Як справжні професіонали, вони перебувають в постійному руслі ділових і соціальних подій.

Так, дійсно, більшість міленіалів схильні до нарцисизму та впевнені у своїй крутості, проте ці якості не варто придушувати. Юридичні фірми мають навчитися використовувати такі таланти.

Партнерам варто з розумінням поставитися до нового покоління рейнмейкерів та надихати їх до розкриття своїх здібностей. Забезпечте їх всіма необхідними інструментами та повноваженнями і ви побачите, як фірма буде трансформуватися.

Перехід поколінь в партнерських колективах, про який говорили протягом багатьох років, вже розпочався. Фірми, які найшвидше це визнають і зреагують у правильний спосіб, стануть лідерами нового юридичного ринку.

-->