Соціальні мережі: Люди Z

Сергій САЧЕНКО,
головний редактор порталу «Юридическая практика», директор з розвитку IT-проектів

Юридичний бізнес в Instagram: як не бути дідусями на молодіжній дискотеці

Не знаю, як ви, але, гортаючи стрічку Instagram, особисто в мене геть відключаються мізки. Яскраві гламурні фотографії з відпочинку, мільйони селфі, їжа, брендові речі — картинка за картинкою ніби автоматично завантажуються у твою свідомість. Ось хтось запостив фото з пробіжки та показав свою ідеальну спортивну форму. Хтось зараз відпочиває на пляжі, а хтось — насолоджується ризото в дорогому італійському ресторані. В Instagram — світ здається ідеальним, а люди в ньому — красивими та успішними. Це і направду затягує. Мимоволі ти хочеш стати частиною цієї спільноти — втекти хоча б на деякий час від усіх проблем на роботі, сховатися від політичних розбіжностей та адвокатських сварок у Facebook…

 

Листаємо, листаємо далі…


Зрештою, чи аналізуєте ви ту інформацію, яка потрапляє у вашу Instagram-стрічку? Переконаний, що це відбувається на автопілоті вашої свідомості, точніше — на рівні інстинктів. Ви поглинаєте максимум інформації за мінімальний промі­жок часу, листаючи новостійну стрічку, аби бути у курсі: хто, де, коли і як… Погляд зачепився за гарну фотографію — ставимо лайк і листаємо стрічку далі, адже там внизу ще стільки всього крутого.

Мабуть, це бич сучасного суспільства — інформація стає доступнішою і щодня її стає все більше і більше. Цей інформаційний потік просто струменить із невеликого гаджета на твоїй долоні, а часу на його вивчення катастрофічно не вистачає. У результаті подача інформації спрощується. Навіть новини ми зазвичай читаємо поверхово, пробігаючи поглядом рядки або робимо висновки на підставі одного лишень заголовка. Можливо, саме тому Instagram так швидко набирає обертів і вже є найпопулярнішою соцмережею у нового покоління — Z. Менше довгого і нудного тексту — більше яскравих фото та відео!

І ось, уявіть, що, занурившись у цю стрічку паралельної реальності, де всі такі красиві та успішні, ви натрапляєте на публікацію юридичної компанії (назвемо її умовно — «Шарашкін та Партнери»), яка також вирішила йти в ногу з часом і завела акаунт в Instagram. Компанія чітко не усвідомлює, як поводитися у цій соцмережі, але вже чула новини про стрімке збільшення кількості підписників Instagram. У результаті директор викликає піарника до свого кабінету і дає команду: «Ми повинні там бути!». Знайома ситуація, чи не так?

Здавалося б, бажання цілком природне — бути в тренді та вдягатися за останнім писком моди. Ось тільки коли людина в поважному віці намагається молодитися, одягає строкатий одяг, часом це має безглуздий вигляд. Ось і у випадку акаунту «Шарашкін та Партнери» це має такий вигляд, ніби фірма одягла кльош і прийшла до нічного клубу в очікуванні, коли ж ді-джей нарешті поставить «медляк», аби запросити потенційного клієнта на танець. Тільки от на дискотеках у наші дні грають зовсім іншу музику!

Заходимо на акаунт компанії і що ж ми там бачимо: портретні світлини юристів у класичній позі з руками нав­хрест, фотографії газет з недавніми публікаціями, знімки на фоні корпоративних банерів, книг… Наскільки зацікавить користувачів Instagram така інформація про юридичну компанію? Наскільки підвищить «експертність» в очах потенційного користувача юридичної послуги? З великою ймовірністю можу сказати, що, погравши трохи в «інноваційну юрфірму», «Шарашкін та Партнери» закине свій акаунт в Instagram, так і не зрозумівши, як отримувати від нього користь.

 

Завтра буде пізно


Тож чи варто взагалі заводити юридичному бізнесу свій акаунт в Instagram, враховуючи солідний вік більшості його клієнтів, які у цій мережі геть відсутні? Правильна відповідь — справді варто! Адже скільки б років не працювала юридична фірма на ринку і наскільки консервативними не були б методи її роботи, будь-який бізнес зобов’язаний дивитися в майбутнє. А майбутнє юридичного консалтингу — це не тільки молоді юристи, які приходять на заміну старим партнерам, але й нові клієнти, які можуть постукати у ваші двері вже за декілька років. Саме в Instagram сьогодні живе покоління Z (і заходить туди в середньому по сто разів на день), вчитися знаходити спільну мову з яким вам необхідно вже сьогодні.

Що юристи мають знати про «людей Z» і як навчитися бути на одній хвилі зі своїм майбутнім клієнтом? Насамперед важливо усвідомлювати, наскільки амбіційним є це покоління та наскільки сильно воно прагне до особистого визнан­ня на фоні командних досягнень. Простіше кажучи, робота над особистим брендом у соціальних мережах має особливе значення для Z, у чому Instagram може бути досить корисним інструментом. Зверніть особливу увагу, на кого підписується в мережі підростаюче покоління, адже це саме ті прообрази, до яких вони тягнуться та на кого хочуть бути схожими. Відповідайте цим образам! Саме тому промотування бренда юридичної фірми в Instagram має бути тісно пов’язане з персоналіями, з яких складаються компанії. Моя порада: робіть фокус в Instagram на харизмі людей, які працюють у вашій компанії, а не від початку на її бренді. Друге неминуче підтягнеться за першим!

Другий важливий аспект для промотування юридичних послуг в Instagram — проста подача інформації. Пам’ятайте, що ваша публікація в середньому знаходиться лише одну-три секунди в полі зору підписників і за цей час вона повинна викликати в їхніх головах хімічну реакцію: «так, це круто!». Забудьте про довгі речення та складні юридичні конструкції. Просто накладіть на них табу! Акцент необхідно робити саме на візуальній інформації, а не на текстовій. На прочитання тексту просто немає часу!

Не варто розпорошуватися і розповідати своїм підписникам про всі спектри юридичних послуг своєї компанії. Оберіть свою нішу, яка буде цікава людям! Надихайте їх своїм прикладом і розповідайте тільки реальні історії. Запам’ятайте, покоління Z не оцінить відрежисовані фотографії або знімки із Shutterstock — тільки реальні люди, тільки реальні кейси! Спробуйте бути своєю людиною для них, хто розділяє аналогічні цінності. І боже вас збав публікувати тут свої прес-релізи, розміщувати розцінки на юрпослуги, постити картинки з Фемідою або суддівським молотком.

Аби зрозуміти, що ваш користувач прийшов з Instagram, ставте у своїх постах клікабельну мітку та аналізуйте конверсію. Не забувайте також ставити хештеги — саме в Instagram вони найефективніші. Зрештою, загострювати свою увагу на просуванні в Instagram не варто, швидше міксувати промоутування в різних соціальних мережах залежно від їх особливостей та цільової аудиторії.

Будьте активними зі своїми підписниками, цінуйте їхню увагу, цікавтеся думкою і відповідайте в коментарях. Також не скупіться підписуватися на акаунти своїх конкурентів по юридичному ринку. Звертайте увагу перш за все на профілі фірм, які займають ту ж нішу, що і ви. Це допоможе вам не тільки створити єдину аудиторію, але й запозичити цінний досвід, а вчитися краще — на чужих помилках.

Та й помилок не треба боятися припускатися, адже українські юристи активно просувають в Instagram персональні бренди, але ще зовсім не вміють грамотно позиціонувати тут свій бізнес. Бо стосовно промоутування юридичних послуг у цій соціальній мережі поки що ми піонери і лишень намагаємося виробити свій неповторний стиль. Потрібно визнати, наразі мало кому із українських юридичних фірм вдається це робити яскраво та ефективно. Але те, що цим потрібно зайнятися вже тут і тепер, не підлягає жодним сумнівам! Врахуйте, завтра буде пізно.