Тема: Модна забаганка чи робочий інструмент?

Юлія СОЛОВЙОВА,
директор з розвитку бізнесу SDM Partners law firm

Робота юридичної фірми — це порядок, точність, увага до деталей. А ще прийняття складних рішень і здатність швидко реагувати на виклики часу.

Ділове середовище стає більш конкурентним, цифрові технології продовжують ламати правила гри, межі між організаціями і навколишнім світом поступово розмиваються. Це означає, що майбутнє належатиме командним мережевим та гнучким компаніям. За принципом соціальної мережі і з фокусом на розвиток взаємодії команд працюють такі світові лідери, як Google, Microsoft, Amazon та Netflix. Тому інструменти для прийняття колективних рішень, такі як стратегічні сесії, стають вкрай важливими.

SDM Partners застосовує як експрес-сесії, так і більш тривалі обговорення, в яких команда розробляє SWOT та детально аналізує рішення, а також практикує активності на кшталт хакатонів. У результаті таких стратегічних сесій у нас народилася ідея створення French і Polish desks для тісної співпраці з іноземними клієнтами (організаціями та підприємствами з Франції і Польщі). Відтепер у нас працюють юристи, котрі володіють французькою та польською мовами. Ми активно співпрацюємо з польськими і французькими юридичними фірмами, бізнес-асоціаціями та державними структурами. Знаючи культуру ведення бізнесу у цих країнах та володіючи глибоким розумінням галузей, перспективних для розвитку, ми генеруємо привабливі інвестиційні проекти в Україні для французьких і польських компаній, що допомагає поліпшити й український інвестиційний клімат.

З нашого практичного досвіду викристалізувались кілька принципів продуктивних командних обговорень. Радо поділимось лайфхаками, як організувати сесію, щоб це не стало марно витраченим часом.

 

Визначте мету сесії та змоделюйте сценарій

 

Метою може бути пошук нової бізнес-концепції, розробка планів — усе, що є нагальною потребою фірми. Не варто ускладнювати завдання. На сесію краще винести одне чітко сформульоване питання. Заздалегідь продумайте групову роботу: скільки часу і як учасники обговорюватимуть тему та обмінюватимуться ідеями, на які питання будуть відповідати, щоб результатом стало вирішення ключового завдання.

 

Ретельно підберіть учасників

 

Помилкою буде вважати, що в стратегічній сесії має брати участь тільки керівний склад юрфірми. Але всіх без обмежень теж запрошувати не варто. Найкращий результат дає включення в групу ТОП-менеджерів разом з відповідальними за впровадження ключовими виконавцями та з експертами, які володіють важливими даними. Заздалегідь поінформуйте учасників про ключове питання сесії та попросіть підготувати необхідну інформацію.

 

Створіть сприятливий робочий клімат

 

Потенціал команди проявляється лише в атмосфері прозорості та взаємної поваги. Донесіть до групи регламент, поділіться очікуваннями щодо результату та домовтесь про конструктивне обговорення розбіжностей. Це той мінімум, який дасть змогу творчо та ефективно вирішити найскладніші завдання.

 

Зафіксуйте результати сесії

 

Зал, де проходить стратегічна сесія, наприкінці може бути яскравим і хаотичним. Вкрай важливо всі доробки групи зафіксувати та одразу отримати підтвердження керівників і ключових виконавців. Адже найближчими днями все, що написане на картках, листках і дошках, перетвориться на чіткі плани і внутрішні документи компанії.