Тема: Довідкова інформація

Наталія КРИВИЦЬКА,
PR-менеджер МЮФ Noerr, м. Київ

Сила тренду, або в чому користь розміщення в міжнародних юридичних директоріях

Міжнародні юридичні директорії є одним із маркетингових інструментів для просування юридичної компанії на ринку. Вони являють собою своєрідну базу даних, де учасники ринку розміщують інформацію про себе. Крім цього, більшість міжнародних директорій регулярно готує рейтинг юридичних компаній за річним (або піврічним) підсумком їхніх транзакцій. Будучи безоплатними для участі, такі рейтинги є досить престижними на ринку і їхні учасники (як компанії, так і самі юристи) посилаються на звання, присвоєні директоріями, як на почесні та всім відомі регалії.

Але чи всім фірмам варто спів­працювати з директоріями? Для початку я порадила б визначитися, чи є ефективним такий хід, враховуючи потенційного клієнта. Важливим є питання, чи вивчатиме іноземний клієнт під час виходу на український ринок величезні томи The Legal 500 або Chambers Europe.

Перелік основних міжнародних директорій наведено в таблиці. Основними з них на українському ринку вважаються чотири: The Legal 500, Chambers & Partners (включає дві так звані піддиректорії — Chambers Global та Chambers Europe), IFLR1000 та PLC Which Lawyer?

Перед початком роботи з міжнародними директоріями важливо усвідомлювати, чи готова фірма розголошувати інформацію про свою діяльність — транзакції та їхню вартість, клієнтів з контактними даними. Іноді потрібно навіть називати фірму, що обслуговувала протилежну сторону в транзакції.

Але це — об’єктивна необхідність у співпраці з директоріями. І якщо таку інформацію не можна розкривати повною мірою, ліпше навіть не починати роботу, адже в рейтинг важливо не просто потрапити, а опинитися на одній із верхніх сходинок у своїй галузі права, а в ідеалі бажано, щоб таких галузей було якнайбільше.

Часто компанії і розміщують свої профілі в межах директорії, і беруть участь у рейтингу. На мою думку, це найефективніша стратегія співпраці. Трапляється, що фірми, які не бажають розголошувати транзакції, все ж вибирають платне розміщення профілю. Чи є така стратегія ефективною, однозначно відповісти важко. З одного боку, потрібно усвідомлювати, що розміщений профіль без рейтингу показує, що публікація платна, а з іншого — виходимо з того, що директорії розраховані на клієнта, а не на конкурента. Чи звертатиме на таке увагу клієнт?

Ціна питання

Якщо розглядати кожну з міжнародних директорій окремо, то я почала б з двох основних та достатньо схожих, яким приділяють найбільшу увагу, — Chambers & Partners: http://www.chambersandpartners.com/ (приблизна вартість — 2 500 фунтів стерлінгів) та The Legal 500: http://www.legal500.com/ (приблизна мінімальна вартість — 500 фунтів стерлінгів). Для участі в обох рейтингах потрібно надавати дані про клієнтів та транзакції в різних сферах права. Після цього зазвичай слідує інтерв’ю з керуючим/старшим партнером фірми або з керівником відповідної практики.

Вартість розміщення профілю у цих директоріях може варіюватись, оскільки можливі знижки. Опціонально також є варіанти: розміщення тільки профілю фірми, біографій юристів, банера, новин та прес-релізів, статей тощо. Таким чином, скажімо, в The Legal 500 ціна може зрости з 500 до 3 000 фунтів стерлінгів.

Наступним за популярністю є IFLR1000: http://www.iflr1000.com/. Специфікою цієї директорії є те, що вона нагороджує фірми за діяльність, у першу чергу, в банківській та фінансовій сферах, а також у сфері ринків капіталу. Принцип подання такий же, а вартість розміщення профайлу варіюється в межах 1 700—2 000 фунтів стерлінгів.

Наступною іде PLC Which Lawyer?: http://whichlawyer.practicallaw.com (вартість розміщення профілю — близько 1 000 фунтів стерлінгів), що оцінює як діяльність фірми за юрисдикціями, так і успішність конкретних юристів, що мають бути вказані в описі транзакції (здебільшого партнери/керівники практик). Навігація сайту — цікава — назви компаній, практики та експерти поєднані через гіперлінки. Отже, можна одразу подивитися і компанію, і її сильні практики, і провідних фахівців.

Директорії Best Lawyers (http://www.bestlawyers.com/) та Who’s Who Legal (http://www.whoswholegal.com/) самостійно роблять огляд ринку і обирають експертів для розміщення на сайті та у своїх друкованих виданнях.

Окремо варто відзначити американську директорію Martindale-Hubbell: http://www.martindale.com/. Вона достатньо дорога — вартість розміщення складає близько 3 000 доларів за рік. І, мабуть, це є однією з причин, чому сьогодні багато фірм відмовляються брати в ній участь, мотивуючи це тим, що директорія втрачає позиції. Але, на мою думку, Martindale-Hubbell є однією за найбільших та найпопулярніших для користування директорій, особливо корисна для фірм, що мають багато клієнтів із США.

Можна сказати, що на сьогодні стояти зовсім осторонь міжнародних директорій вважається чи не знаком непрофесійності юридичної фірми. Але чи зможе хтось назвати точну цифру клієнтів, які прийшли до фірми саме через такі директорії? Особисто мені важко це зробити. І усвідомлюючи значення, якого вони нині набули, я сказала б, що директорії «створюють ім’я» фірмі, швидше, серед колег-конкурентів, а не для клієнта.

Особливості директорій
Назва директорії (в алфавітному порядку) Чи проводять рейтинг юридичних компаній?
Best Lawyers Так, інформацію збирають самостійно — не щодо фірм, а персонально щодо юристів
Chamber & Partners Так, потрібно подавати інформацію
IFLR1000 Так, потрібно подавати інформацію
Martindale-Hubbell Ні
Merger Market Ні, але інформацію, однак, потрібно подавати — її розміщують у базі даних
PLC Which Lawyer? Так, потрібно подавати інформацію щодо компаній та персонально щодо юристів
The Legal 500 Так, потрібно подавати інформацію
Who’s Who Legal Так, інформацію збирають самостійно — не щодо фірми, а персонально щодо юристів