Преамбула: Сучасний вимір бізнесу

Олександр БОРОДКІН,
партнер ЮФ «Василь Кісіль і Партнери»

Ми жили у селах, потім у містах,
а тепер будемо жити в Internet

(The Social Network)

Революційний розвиток інформаційних технологій усе більше змінює звичний нам світ. Так, ми продовжуємо спілкуватися з рідними і близькими, читати і коментувати новини, долучатися до мистецтва, входити в професійні та інші об’єднання, голосувати за милі нам проекти, просувати власні ідеї і товари, але… в Інтернеті! Людина XXI сторіччя раптом зрозуміла, що більшість звичних їй справ можна робити, зовсім не виходячи з дому, ба навіть не встаючи з ліжка!

Інтернет сьогодні становить один із вимірів сучасного життя. У першу чергу, це частина дозвілля. Спеціальні сервіси й веб-сайти пропонують різні інтернет-способи задоволення людської потреби в самовираженні, якщо по Маслоу.

Бізнес деякий час підозріло ставився до можливостей Інтернету і соціальних мереж. Наразі ж уявити успішний бізнес без його активної присутності в світовій мережі неможливо. Збулися віщі слова Білла Гейтса про те, що на ринку залишаться лише два типи компаній: ті, хто в Інтернеті, і ті, хто вийшов з бізнесу. Навіть такі консерватори, як юристи, змушені були піддатися загальній спокусі. Благо, тепер уже не треба мудрувати, як довести інформацію до користувачів соц­мереж, — їхні оператори зглянулися на бізнес-попит і забезпечили можливість створення корпоративних сторінок.

Про свою присутність у мережі відкрито заявляють не лише окремі юристи, а й більшість репутабельних юрфірм та асоціацій. Вони діляться своїми досягненнями, обговорюють новини законодавства і практики, знаходять нові ділові контакти і клієнтів тощо.

Заради справедливості варто визнати, що ще далеко не всі клієнти звертаються до юристів, виходячи з їхньої активності в соціальних мережах. Хоча це аніскільки не зменшує запал інтернет-активістів. Можливо, це наступний етап, до якого вже сьогодні потрібно готуватися? Адже виживає не найсильніший, а найбільш пристосований, як вважав Чарльз Дарвін.