: Місце зустрічі

Рита РОЗЕН,
директор з розвитку бізнесу ЮФ «Ілляшев і Партнери»

Юридичні компанії у вербуванні клієнтів усе частіше сподіваються на соціальні мережі

Соціальну мережу можна використовувати з різною метою і на різному рівні залучення: для одних це майданчик для спілкування з колегами, для інших — спосіб розширити список контактів, застосовуючи можливості мережі в переговорах про співпрацю з потенційними клієнтами. У будь-якому випадку — потрібно розуміти власні завдання і підходити до їхнього вирішення комплексно.

Слово техніки

Нові технології змінили спосіб спілкування, збільшили швидкість отримання інформації, стерли кордони, поліпшили можливості обміну ідеями, збільшили ступінь залучення до соціальних та ділових процесів людей із зовсім різних кіл, місць проживання та з різними статусами. Перелік переваг далеко не повний, але жваві спори навколо необхідності та ролі соціальних мереж у житті сучасної людини не припиняються в інтернет-співтоваристві ні на хвилину. Не має значення, читаєте ви статтю про користь соціальних мереж на сайті британського, американського, російського чи українського видання — в коментарях до матеріалу ви обов’язково натрапите на дискусію між противниками та захисниками мереж. Особливо активно інтерес до цього питання підігрівається з боку спеціалізованих агентств, які обіцяють прибутки, популярність і клієнтів кожному, хто «навчиться використовувати всі переваги мереж».

Першорядне призначення будь-якої соціальної мережі полягає в спілкуванні з однодумцями, колегами, друзями, публічними персонами. Мережі дозволяють створити юристу певний імідж, позиціонувати себе як експерта, розширити коло спілкування, налагодити контакти з потенційними клієнтами. Щоб досягнути позитивних результатів від використання мережі, потрібно витрачати власний час, бути готовим до певної відкритості, знати правила спільноти і можливості мережі. Крім розвитку особистого бренду в мережі та елементарного спілкування, є можливість комплексного просування і створення позитивного іміджу фірми і співробітників у цілому. Також мережі є хорошою підмогою в удосконаленні та поповненні власної бази контактів. Якщо метою є пошук та залучення нових клієнтів — соціальна мережа може стати щаблем для подальшого розвитку відносин з ними.

Мережі вдосконалюються і розвиваються надзвичайно активно. Спочатку LinkedIn було створено як мережу для рекрутингових агентств, в якій всі бажаючі могли розмістити резюме. Сьогодні її функції набагато ширші — це майданчик для ділового спілкування. Facebook спочатку існував як мережа для родичів і друзів, та в процесі розвитку і збільшення аудиторії у Facebook прийшли бізнес (сторінки компаній/брендів, магазини) і реклама. Створити сторінку фірми або розмістити рекламу в мережі досить легко, але при цьому маркетологи забувають про основ­не призначення мережі (особисте спілкування). У результаті безликі сторінки, на яких фірма тиражує свої новини, втрачають аудиторію, а власне фірма — імідж.

Корисне з приємним

Питання необхідності використання соціальних мереж, користі (крім спілкування) і матеріальної вигоди, яку вони можуть принести активним користувачам, для багатьох залишається відкритим. Алгоритм дій під назвою «розвиток бізнесу в мережах» часто зведений до мінімуму: побачили, додали в друзі, прокоментували/лайкнули, потім побачили друзів друзів, комусь із них, можливо, знадобиться ваша послуга і він звернеться з вигідною пропозицією про співпрацю. Якщо всі дії зведуться саме до такого алгоритму, результат прямуватиме до нуля. Сьогодні дуже незначна кількість юристів ефективно використовують можливості мереж, але у зв’язку з тим, що ці ресурси стають невід’ємною частиною життя і захоплюють все більшу кількість аудиторії, статистика повинна змінитися на краще.

Можливість отримання користі від мережі є тільки за умови правильного підходу і наявності продуманої комплексної стратегії. Чим серйозніша компанія, тим більш зважена тактика потрібна і тим вища відповідальність, почасти також через те, що великі компанії є хорошою мішенню для менших конкурентів. Не варто ігнорувати соціальні мережі як такі — навіть якщо компанія обмежує свою присутність в Інтернеті, її справи можуть обговорювати зацікавлені особи: конкуренти, співробітники, студенти чи журналісти. Якщо фірма — в кризовому стані, але при цьому не спілкується зі ­своєю аудиторією, є ризик, що за неї це зроблять конкуренти. Багато великих компаній тримають у штаті фахівця, до обов’язків якого входить щонайменше відстеження згадок про неї в соцмережах.

Вузький формат

Крім мереж «широкої спрямованості», є вузькоспеціалізовані мережі, спільноти професійних асоціацій, побудовані навколо інтересів вузького кола фахівців. На відміну від інших мереж, обговорення фокусується тільки навколо певної теми — це дозволяє оперативно отримувати інформацію винятково на юридичну тематику з достовірного джерела. ­Порівняно з Facebook та LinkedIn, стрічки яких переповнені «інформаційним шумом» і де важко відстежити важливу інформацію в потоці листівок, постів про політику, пейзажів та котиків, вузькоспеціалізовані мережі забезпечують більшу концентрацію фахівців свого профілю, участь у дискусіях провідних професіоналів, обмін актуальною інформацією, що стосується спрямованості даної мережі.

Вузькоспеціалізованих мереж для юристів небагато, і нині всі вони перебувають на стадії розвитку. Не всі мережі витримують конкуренцію з Facebook та LinkedIn, тому багато з тих, що були масштабно запущені кілька років тому, з часом закрилися. Потрібно також розділяти мережу, спрямовану на спілкування, і сайт, на якому зібрані сотні тисяч адрес юристів з усього світу. Наприклад, lawyers.com дозволяє здійснювати пошук серед більш ніж мільйона юристів та юридичних фірм.

Закон.ru Перша в Росії соціальна мережа для юристів та студентів юридичних вузів, що надає можливість обговорення юридичних проблем і новин, налагодження спілкування з провідними фахівцями галузі. Мережа обіцяє наявність актуальної корисної інформації, пропонує добірку блогів найкращих російських юристів, надає можливість вести свій правовий блог.

community.martindale.com Історія Martindale почалася понад 140 років тому, в 1868 році, коли було надруковано першу книгу-директорію юристів. Бізнес Martindale продовжує активно розвиватися, і сьогодні над напрямом інтернет-технологій працюють десятки професіоналів. Соціальна мережа community martindale дозволяє знаходити нові контакти в професійній сфері, отримувати актуальну інформацію, брати участь в обговореннях та професійних групах, оформити підписку на оновлення та багато іншого.

LawLink Мережа створена 2007 року для юридичного співтовариства в США, Канаді, Австралії та Великобританії. Сьогодні мережа охоплює всі країни світу, включаючи Україну (зареєстровано троє користувачів з нашої країни). Згідно зі статистикою, наведеною на сайті мережі, вона налічує близько 8 тис. членів і більш як 150 тис. унікальних відві­дувачів на місяць. Мережа надає можливість спілкуватися і обмінюватися досвідом, вести власний профайл, розміщувати оголошення, створювати групи або вступити в групу за інтересами, здійснювати пошук по базі юридичних документів, завантажувати власні документи, розміщувати новини, коментувати статті.

lawyеrs.net Міжнародне співтовариство для юристів та студентів юридичних факультетів. У спільноті зареєстровано 8 804 юристи із 185 країн, включаючи Україну. Крім можливості ведення власної сторінки, спілкування і знаходження потрібних контактів, також надано можливість розміщення новин та статей декількома мовами.

-->