Тема: Ігор ШЕВЧЕНКО: «онлайн-Активність правників — питання часу»

Сьогодні професійні соціальні мережі щоденно використовуються представниками різних сфер діяльності. Про те, наскільки корисними такі ресурси можуть бути для правників, і про перспективи їхнього розвитку розповів голова Мерітократичної партії України, юрист, громадський діяч та ініціатор створення соціальної мережі «Юристи» Ігор Шевченко

Наскільки розвиненим сьогодні є простір для професійного спілкування правників?

Простір для спілкування юристів сьогодні є досить розвинутим — як онлайновий, так і оффлайновий. У цьому контексті можна згадати заходи, організовані Асоціацією правників України та Асоціацією адвокатів України, які відбуваються не тільки в Києві, а й по всій Україні. Щодо онлайн-майданчиків, то їх також достатньо. Проблема в іншому. В онлайні поки що недостатня активність самих правників. Але це винятково питання часу та функціональності майданчиків. Поступово юристи відчують практичну потребу в спеціалізованих онлайн-ресурсах, які, в свою чергу, будуть розвиватися і пропонувати все нові й нові корисні функції.

Бізнес сьогодні перепрофілюється відповідно до вимог епохи Веб 2.0. Якою мірою це стосується юристів з огляду на закритість, конфіденційність їхньої роботи, наявність професійної таємниці?

Сучасні системи захисту інформації досить надійно виконують свої функції навіть у мережі Інтернет. Ризик, звичайно, є. Проте найближчим часом юристи та адвокати переважно використовуватимуть технології 2.0 для обміну між собою професійною інформацією, фахових дискусій, інтерактивного онлайн-маркетингу і PR. А це не є конфіденційною інформацією.

Звідки з’явилася ідея створення професійної соціальної мережі «Юристи. Твоя професійна мережа»? Якими були плани та завдання під час її започаткування? Наскільки змінилася мета сьогодні?

Донедавна в Україні не було спеціалізованої соціальної мережі для юристів, тому й виникла така ідея. Соціальна мережа «Юристи» має декілька основних зав­дань. Перше — це формування національного онлайн-каталогу правників. Такий каталог дає можливість швидко знайти юриста за регіоном, спеціалізацією, кваліфікацією та іншими параметрами. Друге — особисте позиціонування правника: детальна анкета дає можливість учаснику внести багато професійної інформації про себе. Третє — можливість знаходити та знайомитися з колегами в інших регіонах України. І четверте — це зручний майданчик для висловлення думок, поширення професійної інформації та обговорення юридичних питань. Наразі всі ці завдання та функції успішно виконуються, тому наша мета залишається незмінною. Якщо є конструктивні пропозиції та ідеї, як зробити мережу більш корисною, ми готові до співпраці та їхньої реалізації.

Чи задоволені Ви нинішнім етапом розвитку сайту? Чому він не отримав наразі належного позиціонування з боку іменитих юристів? Поки що серед найактивніших користувачів здебільшого маловідомі правники та компанії...

Так, задоволений, враховуючи факт, що цей проект не є комерційним. У мережі щодня реєструються учасники, публікуються та обговорюються нові статті, йде жваве листування. Тобто, вона живе і поступово розвивається. Щоденно мережу відвідує від трьохсот до п’ятисот людей. Це — хороший показник для соціального проекту без рекламного бюджету та активного просування. А щодо іменитих юристів, то, звісно, це досить консервативні та небезпідставно вибагливі люди. Мережа «Юристи», якій усього трохи більше року, можливо, поки що не доросла до них, але з часом і вони там будуть.

Чим має відрізнятися професійна соцмережа від професійного сайту з активним форумом?

Набагато більшим функціоналом. Форум — це, як правило, винятково дискусійний майданчик. Соцмережа — це індивідуальне позиціонування (детальна анкета), точний пошук за різними параметрами, знайомство, внутрішнє листування, спеціалізовані групи та багато інших можливостей.

Які ресурси правники можуть використовувати з більшою користю для себе — професійні чи звичайні соцмережі? Адже мережі типу Facebook охоплюють значно більше коло адресатів, і розміщена в них інформація має більше шансів дійти до клієнта — чи то наявного, чи потенційного.

Це залежить від мети. Якщо мета — залучення клієнтів, то на даний момент загальновідомі соцмережі більш ефективні, а якщо метою є спілкування на юридичні теми та знайомство з колегами, то корисніші професійні мережі. Проте з розвитком та зростанням популярності юридичних соціальних мереж вони стануть досить ефективними інструментами залучення клієнтів.

Наскільки особисто Ви активні в соцмережах?

Досить часто буваю в соцмережах, кілька разів на день. Я зареєстрований приблизно в семи-восьми соцмережах, але активно використовую лише три.

-->