Техніка: Водні процедури

В Україні все більшого поширення набувають гідроцикли, що призвело до зниження їхньої вартості. Простенькі моделі вже можна знайти за 700—800 доларів США. Проте водна техніка, як і раніше, залишається дорогим задоволенням через витрати на обслуговування та експлуатацію

До водних мотоциклів потрібно відносити судна, що мають у заводських паспортах такі назви: гідроцикл (water-byke), водні санки (water-ski), водний скутер (skooter), джетбайк (jet-beke), джетскай (jet-ski). Таке визначення має водний мотоцикл згідно з Правилами користування маломірними судами на водних об’єктах Автономної Республіки Крим. Залежно від конструкції і способу катання, гідроцикли умовно можна поділити на «туристичні» (швидкість до 90 км/год., зазвичай багатомісні) та «спортивні» (швидкість понад 100 км/год.). Останні призначені для професіоналів. Усі моделі аквабайків оснащуються дуже потужними (від 60 к.с.) двигунами, які завдяки невеликій масі машини швидко розганяються до понад 80 км/год.

Новенький гідроцикл з мінімальними параметрами, «для новачків», можна придбати за 700—800 доларів США. Більш професіональна та укомплектована модель коштує 4—6 тисяч доларів США. Новий туристичний гідроцикл BRP SeaDoo GTI 4-TEC потужністю 130 к.с. обійдеться в 10 тисяч доларів США, байк професійного класу BRP SeaDoo GTI 4-TEC PRO потужністю 130 к.с. — в 11 тисяч. Тримісний аквабайк Yamaha WR FX Сruiser HO коштує не менш ніж 25 тисяч. Та варто пам’ятати, що гідроцикл вимагає багато додаткових придбань, які можуть обійтися і дорожче за саму модель. До аксесуарів, необхідних для експлуатації аквабайка, окрім непотрібних, але красивих дрібниць, входить безліч потрібних і дорогих речей. Серед них: підставка для пересування по гаражу (від 200 доларів США), чохли (від 120 доларів США), трейлер або причіп для перевезення водного мотоцикла по суші (від 800 доларів США) тощо.

Відповідно до українського законодавства, гідроцикли належать до засобів розваги на воді та підпадають під категорію «маломірні судна». Тому після реєстрації у відповідних органах, гідроцикли повинні приписуватися до встановлених пристаней, причалів та пунктів базування і мати постійне місце стоянки (зберігання). Окрім приписки, згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 1997 року № 1069 «Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України», гідроцикл повинен отримати номерний знак. Власникові аквабайка пощастить отримати номер і право виходити на воду лише після довгого ходіння кабінетами Департаменту морського транспорту України, Українського річкового флоту та інших інстанцій. Проте на практиці гідроцикли роками використовуються без належних дозволів і номерних знаків, як і інші невеликі моторні судна.

Утримання гідроцикла або невеликого катера
Вид затрат Сумма грн/місяць Витрати на сезон/грн (травень-вересень, 20 уїк-ендів, активне катання)
Витрати на паливо за 1 годину ходу 180 грн (20 л/год., А-95 по 12 грн/л) від 27 000
Техобслуговування, кожні 100 мотогодин від 3 000 від 4 000
Консервація, розконсервація, підйом та спуск на воду від 1 600 від 5 000
Оренда місця в яхт-клубі від 1 500 від 17 000
Загалом   від 53 000