Тема: У суспільних інтересах

Ольга ЛЯТІНА,
PR-директорка Pavlenko Legal Group

Діяльність бізнесу у сфері КСВ, яка набуває дедалі більшої значущості в глобальному світі, ставатиме більш системною


Юридичний бізнес — це особ­ливий бізнес, в якому поєднуються право, комунікації, менеджмент та навіть психологія. Так, наші послуги незвичайні: якщо подивитися на них під мікроскопом, можна розгледіти клітини всіх цих структур. Наш бізнес може пустити коріння та по-справжньому розквітнути, коли йому притаманна філософія, певний світогляд. Або, навпаки, він приречений на загибель, коли живиться винятково комерційним інтересом.

Корпоративна соціальна відповідальність уже давно перестала бути смаколиком для бізнесу та чимось додатково особливим. Сьогодні її варто розглядати як must have елемент, причому добре інтегрований у бізнес-стратегію компанії, аби він не сприймався як чужорідне тіло. Увесь світ рухається у напрямку відповідального та свідомого споживання. Не є винятком і юридичний бізнес, що стоїть на захисті екологічного співіснування з соціумом та іншими видами бізнесу.

У такому контексті корпоративна соціальна відповідальність відіграє роль фундаменту, що лежить в основі щоденної діяльності, комунікацій фірми, доброчинних та комерційних проєктів. Якщо такий фундамент міцний, компанія зростає та прямує до лідерів ринку. В іншому випадку декларування штучних цінностей може розвалити репутацію фірми як карткову хатинку. Неправильно говорити, що зараз модно займатися КСВ-проєктами. Це вкрай необхідно.

 

Справа за покликом

 

Що спонукає юридичні компанії брати участь у заходах КСВ? Тут ­наголошу, що можна кілька разів влаштувати подібний захід, створити гучний інформаційний привід і на цьому поставити крапку. Інша справа — вести бізнес системно з урахуванням інтересів суспільства. Останнім часом міжнародні та національні рейтинги приділяють значну увагу корпоративній соціальній відповідальності, враховуючи такі ініціативи компанії при її оцінюванні на ринку. До того ж є спеціалізовані КСВ-конкурси. Навіть найпрестижніші світові премії з комунікацій та маркетингу дедалі більше уваги приділяють соціальній складовій та вводять окремі номінаційні категорії. Для деяких юркомпаній це привід реалізовувати проєкти у сфері корпоративної соціальної відповідальності. «Якщо у всіх є, то й у нас має бути» — на жаль, така думка є розповсюдженою та докорінно неправильною. Не можна займатися чимось, бо всі займаються або щоб написати про це в рейтингу. Усі справи треба робити за покликом душі, тільки тоді вони мають шанс стати успішними. І ця історія саме про корпоративну соціальну відповідальність. Створюючи блага для інших, ви отримуєте набагато більше, оскільки вирощуєте свій бізнес у матеріальному та духовному плані.

Отже, які переваги нам дають КСВ-проєкти? Після цього стане зрозуміло, навіщо виділяти на це час та кошти:

— етичний підхід до ведення бізнесу як інструмент підвищення репутації, досягнення лідерства;

— популяризація цілей сталого розвитку власним прикладом, партнерство заради майбутнього України;

— згуртовування колективу, мотивація, натхнення;

— формування бізнес-філософії, якої не було раніше, з подальшим ціннісним переглядом власного бізнесу;

— набір та втримання якісних кадрів;

— можливість впливати на законодавчі новели та поліпшувати умови, в яких розвивається український бізнес;

— поліпшення якості юриспруденції шляхом передавання досвіду молодим фахівцям.

Компанії, зацікавлені не лише у комерційній складовій, отримують лояльність клієнтів та «позитивну» впізнаваність бренда. Таким чином, завдяки проєктам КСВ їм легше просувати власні бізнес-інтереси. До таких компаній охоче йдуть талановиті та високопрофесійні фахівці, оскільки тут опікуються проблемами людей, працювати тут комфортно і престижно. Корпоративна соціальна відповідальність як ніщо інше згуртовує людей, надихає, відкриває приховані здібності та якості. Адже для них існує щось масштабне та вагоме поза роботою, заради чого варто працювати. Важливим аспектом є те, щоб проєкти цікавили всіх співробітників. Ідеально затверджувати напрями такої діяльності не одноосібно, а колективом: тоді кожен відчуває свою особисту відповідальність за проєкт. Коли кожній людині ця справа дарує крила, проєкт КСВ може справді злетіти.

 

Частина нас

 

Звісно, інвестуючи зусилля, час та кошти в корпоративну соціальну відповідальність, ми розраховуємо отримати від неї зворотну реакцію. І це не позиція в рейтингу, яка швидко забудеться. Це ефект для організаторів проєкту та суб’єктів, на яких він націлений. Нас не цікавить швидкоплинна реакція, нам потрібен триваючий у часі ефект. Наприклад, зміна свідомості групи осіб, позитивний вплив на суспільство та державу в цілому, законодавчі зрушення, зміна підходів до ведення бізнесу в країні, викорінення токсичності. Це — глобальні речі, які допомагають зробити цей світ кращим, зокрема, щодня це робити в ході своєї професійної діяльності. При цьому не має значення, чи ви прибираєте сміття, саджаєте дерева або будуєте об’єкти соціальної інфраструктури. Pavlenko Legal Group для себе обрала кілька значущих напрямів: психологічна підтримка нації шляхом проведення таборів Like Camp для підлітків дитячих будинків, передача юридичного досвіду молодому поколінню pro bono, поширення принципів нетоксичного, соціально орієнтованого ведення бізнесу. Це частина нас, яка допомагає клієнтові бачити нашу сутність та розділяти наші цінності або проходити повз нас, поспішаючи в бутик суто юридичних послуг. Ми впевнені, що не можна бути щасливим та успішним у суспільстві, де людина не має доступу до базових благ. Тому ми інвестуємо зусилля в підтримку молоді, яка проходить період становлення в нашій країні, ділимося можливостями та ресурсами для гідного життя. Позитивні зрушення у цій сфері мають вплив на економічний розвиток країни загалом та якість ведення нашого бізнесу зокрема.

Щодо прогнозів на наступний рік. Варто передбачати поступове зростання кількості КСВ-проєктів, особливо в період пандемії та кризи, коли соціальне виходить на перший план на тлі всього іншого. На мою думку, діяльність у сфері КСВ ставатиме більш системною та впорядкованою, чорним по білому прописаною у бізнес-стратегіях компаній.

-->