Форум: Інвестиційна вигадливість

Модернізація законодавства в галузі інвестування стала предметом обговорень на Business & Legal Infrastructure Forum

Business & Legal Infrastructure Forum відбувся 9 липня 2021 року в м. Одесі, де зібрались фахівці права, держпосадовці та представники бізнесу, щоб обговорити зміни мікроклімату у сфері інвестицій, потреба в яких сьогодні назріла. Експертним партнером форуму виступила ЮК LEGRANT, авіаційним партнером — компанія «Міжнародні авіалінії України».

Гостей привітав голова Одеської ОДА Сергій Гриневецький, який представив Одещину як інвестиційно привабливий регіон, розповів про інвестпроєкти, які вже сьогодні реалізуються — від морських портів до нової злітної смугу в аеропорту «Одеса». Також він наголосив на важливості розвитку державної програми приватизації, альтернативної енергетики, індустріальних парків та якомога ширшому залученню інвесторів. Мер міста Одеси Геннадій Труханов, який також гостино привітав учасників форуму, назвав розбудову інфраструктури одним із пріоритетних напрямів розвитку Одеси. А шеф­редактор видавництва «Юридична практика» Рустам Колесник висловив сподівання, що Business & Legal Infrastructure Forum віднині стане щорічною платформою для експертних обговорень у галузі інвестицій та їх захисту.

Експерти ж, у свою чергу, підняли низку актуальних питань. Серед них, зокрема, мінімізація втручання держави в реалізацію інвестпроєктів, необхідність зворотного зв’язку з бізнесом, подолання пострадянської ментальності, яка слугує перепоною для бізнес­активності громадян, проблеми дорогих банківських кредитів, недовіри до фінансових інститутів, недосконалість податкової бази та важливість чесної конкуренції. Присутніх підтримала заступниця міністра економіки України Ірина Новікова, яка повідомила про нову редакцію закону про основні засади нагляду і контролю, після якого держава має перейти від ролі наглядача до ролі партнера по відношенню до бізнесу. За її словами, вже понад 20 іноземних компаній звернулись за консультаціями, маючи наміри інвестувати в Україні, — тож маємо перспективи.

Серед інших питань, які порушувалися як посадовцями, так і провідними юристами, — різні аспекти взаємодії держави та бізнесу (важливість чітко прописаних у законодавстві формул таких відносин), усунення недоліків роботи контролюючих органів, прозорої та зрозумілої державної політики у галузі тощо. Разом із тим представники бізнесу наголошували на мінімізації втручання держави в інвестиційну діяльність, наводячи приклади неефективних та часто провальних проєктів і наголошуючи на давно вже сакраментальній фразі «якщо вже держава не допомагає, то хоча б не заважала».

Не обійшли й тему збитків, що завдала інвестиційній діяльності та бізнесу пандемія COVID­19, про що розповів на прикладі авіаційної та туристичної галузі Станіслав Коваленко, офіцер з комплаєнсу та захисту даних авіакомпанії МАУ. Він також підняв тему компенсацій збитків авіаперевізникам, наводячи приклади того, як реалізовується така державна політика в інших країнах.

Чи не найбільш актуальним для форуму став розгляд практичних кейсів та пов’язаної з ними проблематики щодо реалізації інфраструктурних проєктів. На прикладі практичного досвіду низки таких проєктів піднімались, зокрема, питання непопулярності в Україні концесій, пов’язаних з ними ризиків та альтернативи таким угодам. Обговорювали варіанти колаборації логістики, інфраструктури й агропроєктів — побудови замкненого циклу, привабливого для інвесторів. І, звісно, питання правової політики, реформування судової системи, що могло б стати вагомим аргументом для інвесторів, гарантією безпеки їхніх інвестицій, що фактично є основною вимогою інвесторів до сфери права.

-->