Колонка редактора: Знижки та бонуси

Алеся КОСМИНА

Питання фінансових взаємовідносин між клієнтами та юридичними фірмами завжди залишається актуальним. І хоча суперечки щодо погодинної оплати тривають уже багато років, нічого кращого ще не придумали. Можна лишень вдосконалювати складання рахунків за допомогою білінгових систем та обговорювати з клієнтами варіанти індивідуальних знижок, чия масштабність залежить від фантазії обох сторін.

Нетрадиційні схеми вже пробралися і до американського ринку юридичних послуг. Цими днями Bank of America запропонував деяким великим юридичним фірмам надавати йому знижку за те, що він відправляє до них клієнтів для супроводу угод (приміром, оформлення кредитів). Знижка має залежати від суми, яку клієнти заплатять юридичній фірмі. З тими, хто відмовиться від цих умов, банк обіцяв припинити співпрацювати. По ринку одразу прокотилося обурення, мовляв, така практика підозріла і порушує етичні норми. У той же час деякі юридичні фірми вже погодилися на пропозицію, пояснивши це тим, що банк справді регулярно постачає фірмам клієнтів і має право на маленький «бонус».

А поки американський ринок з’ясовуватиме, що робити із побідним «нахабством», пропонуємо поглянути, як із своїми рахунками розбираються українські юрфірми.

АЛЕСЯ КОСМИНА,
головний редактор