Преамбула: Не для продажу

Михайло СПАСОВ,
адвокат, партнер ЮФ Vox Legum

Говорячи про український ринок юридичних послуг, можна умовно виділити певні аспекти лояльності клієнтів до тієї чи іншої юридичної фірми.

Один із них — це лояльність іноземного клієнта до певної міжнародної юридичної фірми, послугами якої цей клієнт користується в інших країнах. Якщо така юрфірма має офіс в Україні, то у більшості випадків клієнт обслуговуватиметься саме там.

Інший аспект, коли йдеться про українські юридичні фірми та українських клієнтів. Багато хто вважає, що клієнт передусім дивиться на вартість юридичних послуг. Якоюсь мірою це так, однак такий підхід досить швидко нівелюється якістю надаваних послуг. При цьому клієнту при виборі юридичного радника обов’язково треба розуміти, що висока вартість послуг не є запорукою їхньої високої якості та навпаки.

Ще одним важливим аспектом на ринку юридичних послуг, як і на будь-якому іншому, є рекомендації, які відіграють неабияку роль у формуванні клієнтської бази. У цьому випадку на думку спадає фраза «кад­ри вирішують усе», адже досить часто лояльність клієнта формується у ставленні не до власне фірми, а до конкретного юриста або групи юристів, які надали клієнту якісну правову допомогу.

Насамкінець зауважу, що лояльність клієнта до фірми не можна купити, її можна тільки заслужити. Перш за все, чесністю по відношенню до клієнта та наданням якісних юридичних послуг.

Лояльних вам клієнтів, шановні колеги!