№10 Жовтень 2013 року → У вільний час

Фокус: Цінне хутро

Ніка ГЛАЗУНОВА

Хутро залишається центральним трендом холодного сезону. Цей універсальний, елегантний і довговічний матеріал у руках креативних дизайнерів перетворився на класичні й ультрасучасні моделі одягу сезону осінь-зима 2013—2014 років

У сезоні осінь-зима мода на хут­ряні комірці є однією з найяскравіших тенденцій. Хутро панує всюди, стає виразним елементом не лише на верхньому одязі, але й на сукнях, блузах, жакетах, сумочках, спідницях, взутті.

Декор комірів

Хутряний палантин — один з найбільш розкішних і елегантних хутряних виробів — перебуває на гребені моди. Чудовий захищаючий від холоду, палантин додасть вечірньому вбранню особливого шику, підкресливши жіночність оголених плечей. У моді не тільки натуральні забарвлення, а й яскраво пофарбоване хутро — темний індиго і синій кобальт, ніжно-апельсиновий, яскраво-червоний кольори створять особливий образ: яскравий, бажаний, дещо зухвалий.

Болеро і накидки

У моді короткі хутряні вироби — болеро і накидки у вигляді пелерин. Колір хутра може бути будь-яким, дизайнери рекомендують поєднувати кольори туалету за принципом контрасту, проте колекції зима-осінь 2013—2014 років дають й інші дизайнерські рішення. Розкішний вигляд має світлий ансамбль і темний, класичний.

Топи, блузи і жакети

Хутряні блузи і короткі топи формують вишукані, витончені жіночі образи, підкреслюючи загадковість жінки, а поєднання хутра та оголеної шкіри на талії, руках або плечах — підсилює спокусливість, природність і чарівність. Хутряні жакети — один з найбільш стильних трендів у моді цього сезону. Крихкість та витонченість акцентується як центральна естетич­на тенденція: створення образу кра­сивої, впевненої у собі жінки, втілення шарму та привабливості.

Хутряні рукава та довгі шарфи

Рукава, декоровані хутром, можна побачити і на блузах, і на куртках, і на жакетах. Цей прийом декору додає одягу особливої затишності, закінченості і тонкого шику.

Елегантні довгі хутряні шарфи замінюють комір, нагадують про романтичні боа XIX — початку XX сторіччя, створюючи дещо томний, витончений ефект, вони мають шикарний і стильний вигляд, хоча, звичайно, більше доречні на вечірніх прийомах, ніж у повсякденному житті або в офісному антуражі.

Сукні з хутра

Хутряним сукням віддадуть перевагу модниці, схильні до радикалізму в одязі. Багатий спектр кольорів дасть змогу підібрати хутряну сукню на будь-який смак, молочно-жовтий «курчачий» колір підкреслить юність, тендітність і незахищеність, а темний, насичений гранатовий посилить зваб­ливість і почуття сексуальної небезпеки, яке хвилює і збуджує інтерес.

Горжетки

Горжетки завжди вважалися предметом особливого «шику». Сучасна мода під впливом філософії «зелених» утримується від зайвого натуралізму, вбачаючи в цьому відлуння жорстокості по відношенню до тварин. А ось акуратні хутряні шарфи можуть прикрашати практично будь-який одяг: від блуз до суконь, від курток до плащів.

Пальто з хутряною обробкою подолу

Ще однією відзнакою сезону є мода на щедру хутряну обробку подолу пальто. Вона може починатися від талії або від верхньої лінії стегон і тривати до самого низу. Візуальний силует декілька незвичний, і в деяких моделях має авангардний вигляд, надаючи стильну «геометричність» всьому виробу.

Шуби

Цього року дизайнери віддали перевагу білому кольору, завдяки його чистоті та свіжому блиску. Шуби білого кольору є не тільки шикарними, але й універсальними, на відміну від чорних, які вважаються формальними. Біле хутро присутнє на світових подіумах уже не перший сезон. Пос­тупово воно стає класикою. Зображення тварин останнім часом також перебувають на піку популярності. У майбутньому сезоні актуальні також моделі, виконані з овчини. Основні тенденції були продемонстровані на подіумах Мілана, Парижа, Нью-Йорка і Лондона. Звичайно, норкові шуби залишаються за рамками модних змін.

Хутряний гардероб в Україні та за кордоном

Сьогодні придбати модні вироби можна як в Україні, так і за кордоном. При цьому варто пам’ятати, що близько 70 % реалізованих в Україні шуб — імпортні. Такі комерційні операції дають гравцям вітчизняного хутряного ринку найбільший прибуток — від 200 до 400 %. До того ж виробництво хутряних виробів в Україні слабшає з кожним роком. За даними асоціації «Укрлегпром», у 2008 році вітчизняні фабрики випустили майже 15 тисяч одиниць одягу з натурального хутра, а в 2009-му цей показник скоротився до 5,5 тисячі й досі не повернувся до попереднього рівня. Таку ситуацію зумовило тимчасове скорочення попиту на шуби в сезоні 2008—2009 років у зв’язку з економічною кризою.

Беручи до уваги скорочення продажів хутряних виробів, власники магазинів зменшили обсяги закупівель і прагнули будь-що реалізувати наявний товар: знижки досягали 70 %. Скороченню виробництва в Україні сприяло також підвищення собівартості продукції. Ціна шуби на 80 % залежить від вартості ­сировини, 90 % якої в Україну імпортується з Данії, Фінляндії, Норвегії, США і Канади. Багато дрібних хутряних фабрик закрилися. Великі українські виробники шуб, такі як «Тисьмениця» і Mido International, змушені були підняти ціни на 40—50 %, щоб зберегти звичну рентабельність, яка складає 40—60 %.

2010 року продажі хутряних виробів збільшилися. Причиною пос­лужила аномально холодна зима і поступове відновлення купівельної спроможності українців. Сьогодні знижки на старі колекції в літній період були набагато скромнішими і не перевищували 35 %. У ціновому діапазоні найбільшим попитом користуються шуби вартістю 40—50 тисяч гривень. Підвищення попиту відзначають у всіх великих спеціалізованих магазинах столиці: у мережі «Імперія хутра», «Снігова королева», Fashion Furs тощо.

Якість та походження виробів

Купуючи імпортні шуби, варто пильнувати якість та походження, адже кількість нелегальних виробів в Україні стрімко збільшилася. До 2009 року в Україну ввозили близько 100 000 одиниць хутряних виробів щороку. У 2011-му ця кількість скоротилася до 10 тисяч одиниць. При цьому використання хутряного одягу «просіло» не настільки суттєво. Тож, за оцінками фахівців, кількість якісних хутряних виробів на українському ринку оцінюється в 8—10 %. Суттєво зменшилися пос­тавки в Україну з Греції та Італії — загально визнаних лідерів хутряної індустрії світу. Ринок заповнюють шуби з Китаю та Малайзії. Сьогодні Китай навчився робити шуби, які за зовнішнім виглядом мало відрізняються від дорогих грецьких та італійських, хоча й поступаються за якістю, що позначається на оптовій ціні. Закупівля товару в Піднебесній обходиться українським продавцям на 70 %, а іноді й на 200 % дешевше, ніж у Греції чи Італії, тоді як їхня кінцева вартість в українських магазинах практично ідентична. В Україні шуби варто купувати безпосередньо у виробників та у великих спеціалізованих мережах салонів, при цьому вимагаючи сертифікат якості на виріб та хутро. Хорошим майданчиком для оновлення хутряного гардероба є також міжнародна спеціалізована виставка — Fur Expo, що проходить в Україні у листопаді. У рамках виставки відбуваються семінари, конференції, презентації та покази колекцій хутра і хутряних виробів.

Відкривати власні магазини в Україні іноземці не поспішають. Занадто складні й не зрозумілі для грецьких чи італійських виробників умови роботи. Однак придбати шубу безпосередньо в європейського виробника нескладно. Шуби з Греції відомі своєю високою якістю, асортиментом і великою різноманітністю моделей. У місті Касторія знаходиться найбільша в Європі виставка — продаж хутряних виробів «Едіка», на якій 1 200 фабрик представляють на загальний огляд свої якісні і витончені шуби. Ціна шуб коливається від 2 000 до 3 500 євро. Дістатися містечка та отримати професійний супровід під час візиту до Греції можна, скориставшись послугами єдиного в Україні грецького туристичного оператора Mouzdenis Travel.

«Ми розробили спеціальний продукт і пропонуємо професійні послуги з організації поїздки і відвідання провідних хутряних фаб­рик та виставкового центру Греції. Наші фахівці надають професійні консультації щодо якості хутра та перевірки його походження. Компанія входить до холдингу Mouzdenis Group — організатора турів по Греції з головним офісом у місті Салоніки. Компанія має мережу філій у 9 містах України, власну авіакомпанію та автобусний парк, що дозволяє в комплексі відповідати за якість та комфорт супроводу. Якість грецьких шуб можна легко перевірити за сертифікатом GreekFur, до того ж на законодавчому рівні ввезення до Греції хутра нижчої категорії заборонено», — розповів директор київського офісу Mouzdenis Travel Олександр Атлас. Інститутом грецького хутра введено нову систему ідентифікації та маркування готових хутряних виробів, яка включає низку перевірок з метою підтвердження якості та достовірності. Етикетка GreekFur означає, що хутряний виріб грецького пошиття, а використовувані у виробництві матеріали відповідають світовим стандартам якості та міцності. Покупці можуть перевірити справжність шуби, ввівши індивідуальний код виробу, відзначений на внутрішній тканинній етикетці, за посиланням «Ідентифікація» на сайті Інституту.