№10 Жовтень 2013 року → У вільний час

Автостоп: Audi RS 6 Avant: універсал з характером

Ніка ГЛАЗУНОВА

Новинка від Audi — RS 6 Avant — відповідає останнім тенденціям автомобільного попиту: зростанню популярності позакласових моделей

Універсали придатні як для щоденних поїздок, перевезення негабаритних вантажів, так і подорожей на далекі відстані. Компанія Audi позиціонує новий Audi RS 6 Avant як «спортивний автомобіль для повсякденного використання».

Тюнінг від Quattro

Повний привід і абревіатура RS на решітці радіатора означають найпотужнішу модель в нинішній шостій серії. Гоночний універсал розроблений і побудований фахівцями тюнінгового ательє Quattro GMBH, яке цього року відзначає 30-річний ювілей. Кузов новинки, виготовлений з високотехнологічної сталі та алюмінію, є одним із найлегших та найміцніших у своєму класі та важить на сто кілограмів менше, ніж попередники. Екстер’єр універсального боліда поєднує традиційну для дизайнерської школи стриманість і візуальну динаміку суперкара. RS 6 має витягнутий профіль з довгим капотом і великим кутом нахилу задніх стійок даху. Збережені і продовгуваті фари з грізними зігнутими світлодіодами, і прямокутні ліхтарі. Утім, відмінних рис у новинки також вистачає. Широка «паща» трапецієвидної радіаторної решітки прик­рашена написом Quattro. У передньому бампері додано два повітрозабірники, а на нижній його кромці з’явився тоненький спліттер. Колісні арки злегка роздуті, але не настільки виражені, як у моделі попереднього покоління. У них видно 20-дюймові легко сплавні диски, а за доплату доступні і 21-дюймові колеса. Дорожній просвіт зменшено на 20 мм. Дзеркала заднього виду сріблясті, незалежно від забарвлення універсала. На порогах встановлені аеро­динамічні накладки, а на даху — великий спойлер. З карбонового заднього дифузора виглядають два овальних наконечники вихлопних труб. Інтер’єр стриманий і розкішний. У салоні домінує чорний колір, з яким контрастують білі кільця довкола шкал. Ергономічне товсте кермо з шкіряною оббивкою і підрізаним низом потрапило в салон Audi RS 6 Avant з автоспорту. Сидіння є чимось середнім між кріслами лімузина і ковшами формульних болідів. Як опція доступний тримісний диван.

Найпотужніший у класі

Під капотом автомобіля розмістився чотирилітровий бензиновий двигун V8 з подвійним турбонаддувом (TFSi). Авто розвиває потужність 560 к.с. при фантастичному обертаючому моменті 700 Нм. Пік обертаючого моменту розтягнутий у дуже широкому діапазоні 1 750—5 500 об./хв., що робить новий двигун неймовірно еластичним. Час розгону до сотні складає 3,9 секунди при максимальній швидкості 250 км/год. або 305 км/год. на вимогу клієнта. При цьому новий V8 виявився досить економічним: у змішаному циклі повнопривідний Audi RS 6 Avant витрачає 9,8 літра палива на сто кілометрів, що є найкращим показником у класі. Таких параметрів вдалося досягти завдяки використанню систем стоп-старт і COD (cylinder-on-demand). Остання відключає половину циліндрів (а саме: другий, третій, п’ятий і восьмий) при швидкості обертання коленвалу менш ніж 3 500 об./хв. і обертаючому моменті до 250 Нм. У парі з силовим агрегатом працює восьмиступінчастий автомат tiptronic, який через систему постійного повного приводу quattro розподіляє обертаючий момент між усіма колесами. У штатному режимі руху 40 % обертаючого моменту передається на передню вісь, 60 % — на задню. За необхідності на передні колеса можна перекинути до 70 % обертаючого моменту, а на задні — до 85 %.

Достойне оснащення

Початкове оснащення автомобіля включає сім подушок безпеки, систему стабілізації, двозонний клімат-контроль, ксенонові фари, комбіновану оббивку крісел шкірою і алькантарою, систему Audi drive select. За доп­лату клієнт отримує активний круїз-контроль, електрокеровані амортизатори, мультимедійний комплекс з навігацією, камерою заднього виду і жорстким диском, аудіосистему Bang & Olufsen з 14 динаміками, парковщик. Звісно, клієнт може замовити низку електронних помічників — превентивні системи безпеки, технології стеження за мертвими зонами, розміткою, системи утримання автомобіля в межах смуги.

Audi RS 6 Avant — приклад прагматичного підходу до створення спортивної моделі. Він потужний і швидкий, але в той же час практичний і непогано пристосований для повсякденного використання.

Історія RS-моделей Audi

Першим RS-автомобілем (RS від німецького RennSport) компанії у 1994 році став універсал RS2, що випускався на потужностях Porsche. RS був побудований на основі універсала Audi 80, красувався п’ятициліндровим турбодвигуном об’ємом 2,2 л і потужністю 315 к.с. При масі понад 1 600 кг розгін до сотні зай­мав у RS2 всього 4,8 с.

Audi RS4 (B5) першого покоління з’явилася 1999 року і також випускалася всього два роки, але цього разу — вже на потужностях компанії Quattro GMBH в Некарсулмі. Було випущено близько 6 000 машин. Двигун V6 з двома турбокомпресорами об’ємом 2,7 л був запозичений у молодшої моделі S4 і допрацьований. Автомобіль комплектувався винятково шестиступінчастою «механікою».

Наступним автомобілем RS-серії стала масивна Audi RS6 (C5), що випускалася з 2002-го по 2004 рік. В її основі — двигун V8 об’ємом 4,2 л, але, як і раніше, з под­війним турбонаддувом. Базова версія розвивала 450 к.с. і 560 Н/м, а розгін до сотні займав 4,6 с. «Шістка» стала першою RS-моделлю, що пропонувалася в кузові не лише універсал, але й седан.

Audi RS4 (B7), що випускалася з 2006-го по 2008 рік, стала першою RS-моделлю з атмосферним мотором. За основу був узятий двигун V8 об’ємом 4,2 л з безпосереднім уприскуванням FSI, він був форсований до 420 к.с. (обертаючий момент — 430 Н/м). Фірмова система повного приводу quattro віднині стала несиметричною: на задні колеса RS4 підводиться 60 % обертаючого моменту. Автомобіль вироблявся в трьох кузовах — седан, універсал і кабріолет.

Audi TT RS ще не стала історією. У найпотужнішої версії TT — новий п’ятициліндровий мотор. При об’ємі двигуна 2,5 л автомобіль розвиває 340 к.с. і 450 Н/м. Версія з «механікою» розганяється до сотні за 5 с, а варіант з роботизованою коробкою S-tronic з двома зчепленнями — за 4,8 с.