Форум: Просунуті та відзначені

Максим СИСОЄНКО

Другий міжнародний форум просування юридичних послуг, який відбувся 4 грудня ц.р., показав, що питання розвитку та маркетингу юридичного бізнесу сьогодні є, як ніколи, актуальним, а фахівці з просування — як ніколи, креативними

За відгуками учасників Другого форуму з просування юридичних послуг, цього року захід виявився ще цікавішим та кориснішим, аніж торік. Хоча немає чому дивуватися, адже цього року перед маркетологами та керівниками юрфірм постали нові серйозні виклики.

Відкрив Форум і першу сесію, присвячену тенденціям розвитку та просуванню юридичного бізнесу, шеф-редактор газети «Юридическая практика» Рустам Колесник, який розповів про тенденції, що панували на юридичному ринку у 2014 році, та про свої прогнози на рік 2015-й. Також під час сесії власним досвідом поділилися представники українських юрфірм. Керуючий партнер ЮФ Aequo Денис Лисенко розповів про нюанси виходу партнерів з великої юридичної фірми. Керуючий партнер ЮФ «Гвоздій та Оберкович» Валентин Гвоздій говорив про те, як утримати баланс між основною роботою персоналу та його маркетинговим навантаженням. А доповідь керівника департаменту з маркетингу та розвитку бізнесу ЮФ Sayenko Kharenko Ірини Химчак була присвячена вічній проблемі про завищені очікування — вона розповідала про те, що може і повинен вимагати партнер юрфірми від свого маркетолога. Модератором сесії виступила керуючий партнер ЮФ ILF Тетяна Гавриш.

Під час другої сесії партнери провідних українських юрфірм під модераторством старшого партнера ЮФ «Астерс» Армена Хачатуряна обговорювали, як можна і треба утримувати клієнтів. Так, керуючий партнер ЮФ «Антіка» Олексій Кот наголосив на тому, чим сьогодні юридичний консультант може привабити клієнта, що має додатково запропонувати та якою мовою розмовляти. Старший партнер МЮФ Integrites Вячеслав Корчев розповідав про те, яка роль у спілкуванні з клієнтами має бути відведена різним співробітникам юрфірми — партнерам, радникам, юристам тощо. Партнер МЮГ AstapovLawyers Олег Мальський поділився своїми спостереженнями, які програми лояльності найбільше подобаються клієнтам. А керуючий партнер ЮФ «Лавринович і Партнери» Максим Лавринович говорив про особливості ціноутворення за умов кризи.

Третя сесія, присвячена комунікаціям, була розподілена на дві секції. Про комунікації усередині юрфірми, атмосферу у колективі, мотивацію співробітників та управління знаннями говорили керуючий партнер АО AVER LEX Ольга Просяняк (модератор секції), керівник юридичної практики КПМГ в Україні Тетяна Заморська та її колега, керівник відділу з розвитку бізнесу Аліна Севастюк, директор ЮФ Sayenko Kharenko Марина Голота, HR-директор МЮФ Integrites Олена Дмитрук та виконавчий директор АК «Коннов і Созановський» Ксенія Генс. А інструменти зовнішніх комунікацій (робота зі ЗМІ, просування у мережі Інтернет та КСО) обговорювали партнер консалтингової компанії Legal Marketing Solutions Тетяна Бенько (модератор секції), головний редактор Delo.ua Катерина Венжик, виконавчий директор ЮФ «Гвоздій та Оберкович» Світлана Лазаренко, партнер ПГ «Побережнюк і Партнери» Олександр Липський, директор з розвитку бізнесу ЮФ Aequo Юлія Червоноока та маркетинг-директор ЮФ «Астерс» Вікторія Єсауленко.

Темою четвертої сесії (модератор — Рустам Колесник) стали інвестування у маркетинг та визнання на ринку. Про свої оригінальні для українського ринку методи ведення бізнесу та організації роботи присутнім розповіли керуючий партнер найтехнологічнішої української юрфірми — АО «Юскутум» — Артем Афян та партнер першої української юридичної компанії, що працює у дистанційному режимі — ЮК «Правовий Альянс» — Олексій Бежевець. Також про своє бачення щодо того, на які моменти треба найбільше звертати увагу при просуванні юрфірми, розповіли керівник напряму Thomson Reuters Джонатан Белл та керівник дослідницького проекту Ukrainian Law Firms Ольга Усенко.

Одразу після підбиття підсумків Форуму у сесійній залі раптово з’явилися музиканти, що мало означати лише одне: нарешті наступає кульмінація усього вечора — вручення нагород провідним фахівцям із просування юридичних послуг.

Власне, результати рейтингу не стали особливим сюрпризом. Хоча на декількох учасників рейтингу і чекав приємний сюрприз у вигляді різкого підйому на декілька сходинок уверх. Незмінним переможцем рейтингу стала Ірина Химчак, окрему відзнаку за багаторічні досягнення та визнання на ринку отримала Світлана Лазаренко, а «Відкриттям року» стала PR-менеджер ЮК FCLEX Анна Чепіжко.