№03 Березень 2012 року → У вільний час

Автостоп: Subaru XV — міський універсал

Криза змусила багатьох автомобілістів звернути увагу на клас компактних автомобілів, що мають високий рівень універсальності. Повнорозмірні позашляховики і SUV втрачають актуальність в очах міських жителів, і в Subaru вже є, що запропонувати натомість

З моменту першої появи концепту Subaru XV на автошоу в Шанхаї минуло всього півроку, і ось абсолютно новий кросовер середнього класу від Subaru вже впевнено крокує київськими вулицями. Свого часу Subaru Outback і Forester стали законодавцями моди серед універсалів підвищеної прохідності і кросоверів середнього класу. Наразі Subaru XV являє собою міське авто нового типу, що володіє габаритами і економічністю хетчбека, універсальністю справжнього кросовера і незвичайно стильним дизайном.

Особливості дизайну

У той час як функціональність є основою будь-якого позашляховика, при виборі «городянина» авто зустрічають, перш за все, по одягу. Impreza XV виглядає здорово. Динамічний силует, основою якого став хетчбек Impreza нового покоління, витончений і м’язистий одночасно. Відмінною рисою всіх Subaru останнього покоління є 6-вугільні радіаторні решітки і фари, що нагадують очі сокола. Висота кузова складає всього лише 1,3 м, що врівноважує значний дорожній просвіт у 220 мм. Усередині цей автомобіль також просторіший, ніж здається зовні. Нова платформа із більшою колісною базою дозволила видовжити внутрішній простір, а двері з компактнішими картами додали повітря в плечах. У салоні переважають горизонтальні лінії, що підкреслюють ширину авто. Під козирком панелі приладів ховається пара колодязів тахометра і спідометра, а також екран тріп-комп’ютера. Знач­но поліпшилась якість матеріалів та оснащення в комплектаціях всіх рівнів, у розпорядженні водія і пасажира — багатофункціональний дисплей LCD на центральній консолі.

Технічні рішення

Отже, Subaru XV — місткий і має гарний зовнішній вигляд. Не менш важливим для конструкторів було зробити XV також економічним, без втрати динаміки. Горизонтально-опозитні двигуни нового покоління отримали безліч удосконалень, одним з яких є збільшення робочого ходу поршня при збереженні загального об’єму циліндра. Наприклад, в 2-літрового силового агрегату (потужність 150 к.с.) хід виріс з 75 мм до 90, тоді як діаметр зменшився з 92 до 84 мм. Така конструкція дає більш ефективне утворення та згоряння паливно-повітряної суміші. Як нас­лідок, двигун споживає менше палива і має більший обертаючий момент на низьких і середніх обертах, що актуально для міста. Вагомий внесок у збільшення економічності робить і нова автоматична безступінчата трансмісія Lineartronic. Порівняно з 4-ступінчастим автоматом, Lineartronic економить 10 % палива. Для повноти картини зазначимо, що, окрім 2-літрового двигуна, в арсеналі XV з’явився і 1,6-літровий двигун потужністю 114 к.с.

Subaru XV є одним з економічних повнопривідних автомобілів. Але все ж, купуючи Subaru, перш за все, автомобіліст вибирає чудову динаміку, помножену на керованість і безпеку. Завдяки опозитному силовому агрегату і повністю симетричній пов­нопривідній трансмісії, Subaru XV отримала не лише близьке до ідеалу розвантаження по осях, але й найнижчий центр у класі.

Безпека та економічність

Не обійшлося і без вдосконалення підвіски. Для того щоб зберегти керованість на високому рівні, конструктори пішли перевіреним дорожніми умовами шляхом: збільшили діаметр стабілізаторів поперечної стійкості з 20 до 22 мм. У передній підвісці підсилили кріплення стійок, щоб збільшити жорсткість вузла, а на закуску заново калібрували амортизатори. Амортизатори задньої підвіски двох важелів оснастили іншими, високопродуктивними клапанами, завдяки яким реакція амортизатора на щонайменші коливання загострилася. На моделі встановлений задній стабілізатор поперечної стійкості, а також посилені втулки в кріпленнях підрамника.

Залишилося сказати про системи, що відповідають за безпеку. Усі чотири гальмівні механізми — дискові та доповнені ABS і системою розподілу гальмівних зусиль. Водійські помилки покликана виправити VDC, система динамічної стабілізації. А на крайній випадок передбачено шість подушок безпеки, а також ретельно продумана структура кузова, що ефективно поглинає енергію удару. Про ефективність комплексу безпеки XV свідчить вища 5-зіркова оцінка, що отримав автомобіль за результатами краш-тесту Euro NCAP.

Як і багато інших моделей, новий Subaru XV йде в авангарді цього разу класу SUV категорії С.