Новини ринку, 2 Квітня (Понеділок)

Arzinger представляє інтереси найбільшого в світі оператора мереж DIY гіпермаркетів

Юристи адвокатського об'єднання «Arzinger» представляють інтереси найбільшого в світі оператора мереж DIY гіпермаркетів в зв'язку з розглядом Антимонопольним комітетом України справи про недобросовісну конкуренцію.

Так, ключовий конкурент нашого клієнта, відомий гравець на ринку DIY («Do it yourself!») Гіпермаркетів, звернувся до АМКУ з заявою про нібито неправомірну порівняльну рекламу з боку нашого клієнта. За результатами вивчення зазначеної заяви, АМКУ надав нашому клієнтові запит про надання інформації щодо роз'яснення порядку і формату проведення маркетингових заходів, в ході яких, на думку конкурента нашого клієнта, мало місце неправомірна порівняльна реклама. В ході підготовки відповідей та документів на запит АМКУ юристами Arzinger була розроблена чітка правова позиція, яка доводить обґрунтованість і допустимість використаних маркетингових стратегій і проведених нашим клієнтом маркетингових заходів в аспекті дотримання вимог конкурентного законодавства та законодавства про захист об'єктів інтелектуальної власності. Більше того, задля того, щоб АМКУ мав можливість більш повно та комплексно вивчити проблематику порівняльної реклами на даному ринку, юристи Arzinger надали АМКУ інформацію та докази проведення порівняльної реклами конкурентом нашого клієнта, в ході яких конкурентом нашого клієнта використовувалися рекламні слогани щодо низьких цін, а також інші сумнівні маркетингові прийоми, які могли ввести в оману споживачів, і автоматично визнаються недобросовісною рекламою в розумінні конкурентного законодавства.

Коментар Тімура Бондарєва, керуючого партнера та співкерівника практики Антимонопольного та конкурентного права: «Потрібно розуміти, що учасники ринку DIY гіпермаркетів, який є досить вузьким в Україні, можуть ефективно конкурувати тільки за рахунок цінової конкуренції. Споживача на даному ринку привертає в першу чергу ціна при всіх рівних умовах щодо якості товару, сервісу тощо. Порівняльна реклама, за умови дотримання вимог до її форми та змісту, в даному аспекті є чи не найефективнішим способом донесення до споживача конкурентної переваги компанії в порівнянні з її конкурентом - пропонованої ціни на аналогічний товар. Отримуючи об'єктивну інформацію про актуальні ціни найбільших DIY операторів, споживач отримує ряд вигод і переваг, та в першу чергу мінімізує витрати на пошук інформації про ціну товару, вибір продавця товару тощо. Але нам дуже шкода, що ряд українських компаній, які не в змозі ефективно конкурувати з новими гравцями на ринку, зокрема найбільшими іноземними операторами, намагаються використовувати такі важелі тиску на конкурентів, як звернення в антимонопольні органи зі свідомо необґрунтованими заявами про порушення конкуренції. Ми сподіваємося, що АМКУ об'єктивно підійде до аналізу даної ситуації і уважно вивчить всі наші доводи, викладені у відповіді на інформаційний запит, а також дасть належну оцінку необґрунтованим претензіям конкурента нашого клієнта. Тим не менш, на прикладі даної ситуації іноземні компанії мають бути готовими й до того, що їх менш ефективні українські колеги не гидують використовувати не дуже чисті та етичні засоби конкурентної боротьби, в тому числі ініціювання сумнівних антимонопольних перевірок та розслідувань».

Правовий супровід даного проекту здійснювали Олександр Дякулич (юрист практики Антимонопольного та конкурентного права) і Антон Полікарпов (юрист практики Інтелектуальної власності) під керівництвом керуючого партнера і співкерівника практики Антимонопольного та конкурентного права Тімура Бондарєва.