Преамбула: Ресурсні мінливості

Юрій ХАПКО,
керуючий партнер ЮФ TOTUM

Як завжди, читачів нового номера журналу вітає український юрист

Беззаперечно, інтелектуальний ресурс — один з основних в юридичному бізнесі, а належить він людям!

Наприклад, у світовому бестселері «Від хорошого до величного» його автор Джим Коллінз дотримується думки, що при стратегічному плануванні першочерговим є отримання відповіді на запитання «з ким?», а вже потім «куди рухається компанія?».

На сьогодні до розвитку кадрового потенціалу потрібно підходити більш серйозно і відповідально, тому що при його формуванні треба враховувати особливості різних поколінь — X, Y, Z, усвідомлювати те, що вони не просто відрізняються, а вони в цілому різні і з ними потрібно відповідно комунікувати.

При комбінації всіх згаданих поколінь у штаті необхідно зробити карту компетенцій і описати в ній розвиток персоналу, показавши кожному з них напрямок, в якому потрібно рухатись. Також можна акцентувати увагу на тому, чого саме не вистачає для руху кар’єрними сходами. Але ми не завжди замислюємося, а чи потрібно це їм?

Усі навички взаємопов’язані, і це дуже чітко потрібно розуміти. Можливо, критичне мислення допоможе уважності і підвищить ефективність, емоційний інтелект допоможе комунікації, що, власне, вплине на результативність роботи відділів тощо. Тому завжди важливо запитувати у своїх співробітників, які навички вони хочуть у собі розвивати, а також ­усвідомлювати, для чого їм потрібні ці навички та знання, як і де в роботі вони зможуть застосувати свої вміння.

На мій погляд, подекуди старе краще нового. Тому при навчанні та розвитку персоналу ми дотримуємося перевіреного роками методу 70/20/10, згідно з яким:

— 10 % нових знань і навичок людина набуває, проходячи навчання на семінарах, тренінгах;

— 20 % нових знань і навичок людина набуває при спілкуванні з керівництвом, колегами;

— 70 % нових знань і навичок людина набуває, виконуючи роботу самостійно, кожен день на своєму робочому місці.

Усіх співробітників, попри різницю поколінь, потрібно залучати до нових проєктів і ділянок роботи для розуміння того, що їм потрібно «прокачати» і куди рухатись. І, звісно, спостерігати за тим, щоб вони емоційно не вигорали.

Також важливо враховувати всесвітні тренди, один з яких це діджиталізація, яка допомагає співробітникам навчатися користуватися інструментами, які полегшують роботу, роблять умови більш комфортними. Усе це для того, щоб колеги змогли дотримуватися балансу між роботою та особистим життям.

-->