Колонка редактора: Технологічний розрив

Алеся КОСМИНА

У той час, коли українське законодавство не може чітко визначити, що розуміти під персональними даними, Єврокомісія оголосила про свої чергові плани щодо оновлення персонально-захисного законодавства — згідно із запропонованими поправками, великі інтернет-компанії, такі як Google, Facebook, Amazon, мають запитувати у користувачів дозволу на зберігання особистої інформації та використання її в інших підрозділах, зокрема рекламі. І першою «жертвою» став Google. Компанію попросили призупинити введення запланованих на 1 березня нових сервісів, оскільки вони можуть вплинути на захист персональних даних користувачів. Представники Google висловили щире здивування, оскільки про свої плани вони оголосили вже досить давно, а реакцію отримали лише напередодні запуску мега-проекту.

У цьому схожі регулюючі норми всіх країн, навіть із передовим досвідом — технології та винахідливість осіб, які використовують ці технології з власною метою, завжди набагато випереджатимуть винахідливість законодавця в його спробах виробити норми для регулювання цієї діяльності. А про те, наскільки українському законодавцеві вдається хоча б наблизитися до того темпу, якого дотримуються користувачі законів, читайте на сторінках «УЮ».

АЛЕСЯ КОСМИНА,
головний редактор